Sider

fredag 4. mars 2011

Hei og velkommen!

Dette er min nye blogg. Her vil jeg fortelle litt om min jobb som festspilldirektør, og ellers det som måtte interessere meg for øyeblikket. Jeg er opptatt av kulturspørsmål, og holder foredrag om ulike emner med vekt på kultur og ledelse, i tillegg til innføringer i Festspillene, opera, musikk og teater.

Nylig ble jeg leder av komiteen som deler ut den internasjonale Ibsen-prisen. Jeg sitter også i noen andre komiteer og utvalg og er ganske aktiv som skribent. Jobben medfører mye reisevirksomhet, spesielt til de viktigste europeiske metropoler og festivaler. Om få uker skal jeg til Sør-Amerika for å følge opp noen veldig spennende prosjekter.

Forhåpentligvis vil denne bloggen gi litt innsikt i hvordan jeg jobber og hva som skjer bak kulissene i kulturlivet.
Hvis du vil lese mer om meg og min bakgrunn, klikk her.

Under kan du lese en kronikk jeg har skrevet om Jon Fosse. Hans karriere savner sidestykke i moderne norsk kulturhistorie. I Arkivet finner du en del av artiklene jeg har skrevet i løpet av de siste årene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar